…Când reușești să schimbi în bine părerea cuiva

Acel moment când reușești să schimbi în bine părerea cuiva…

Am lucrat ieri în tura de dimineață și am stat la casă. La un moment dat a intrat în cafenea un cuplu, ea foarte decisă ce să își comande, el extrem de nehotărât. Mi-a părut a fi genul de om dur, tranșant, ce nu admitea drept de replică, genul de client dificil. L-am lăsat puțin să se gândească cât timp am dat comanda fetei, moment în care am auzit o replică din discuția ce o purta cu prietena sa pe un ton destul de iritat: “Nu știu, dragă, ce să-mi iau, hai lasă-mă odată…”

L-am întrebat dacă a mai comandat ceva de la noi. A spus foarte nemulțumit că da, dar de fiecare dată și-a luat altceva și niciodată nu i-a plăcut. Când l-am întrebat de ce nu a mers, în cazul ăsta, să își schimbe băutura mi-a spus că nu știa că poate. I-am explicat că politica Starbucks e de a-ți schimba băutura dacă nu îți place, de câte ori e nevoie până ești tu mulțumit. A spus că va ține minte lucrul ăsta, după care mi-a spus că el oricum nu bea cafea, așa că i-am recomandat o ciocolată caldă. Voiam să aibă parte de o băutură mai specială, și cum mie îmi place să recomand arome pentru personalizarea băuturii i-am sugerat că, dintre siropurile noastre, ciocolata caldă merge extrem de bine în combinație cu migdale, zmeură, cocos sau alune. S-a gândit puțin, după care a întrebat dacă poate alege și o combinație de siropuri și câte. I-am spus că atâtea câte dorește el, doar că nu îi recomand pentru început mai mult de două. Și-a ales migdale cu alune, exact ce voiam și eu să îi recomand. 🙂 Am dat comanda, iar la final când și-a luat băutura l-am rugat zâmbind să o guste, ca în cazul în care nu e mulțumit să îi facem o alta, pe gustul lui.

I-a plăcut foarte mult și înainte să plece a venit și mi-a povestit că a mai fost în alte câteva cafenele din România, dar din nefericire nu a avut parte de un customer service bun. Mi-a spus că dacă ar fi mai multe persoane ca mine lucrurile ar merge altfel (da, nu e frumos să te lauzi, dar…:) ). Ce mi-a făcut ziua faină a fost ce a mai zis după: „eram reticent vis-a-vis de voi, în general, dar azi mi-am schimbat părerea. Mulțumesc! Voi reveni cu siguranță!”

Am învățat așa că un singur om poate determina o schimbare de perspectivă privind un întreg. Și nu e greu, chiar deloc, iar în momentul în care reușești așa ceva simți că tu poți face diferența, poți face să conteze ceva…Și asta se aplică în orice situație și în orice domeniu. Dar pentru a reuși asta e nevoie de implicare, e nevoie de cunoștințe și, mai presus de toate, e nevoie de pasiune pentru ceea ce faci.

So be involved! And be considerate!

***

Și da, din nou un „mulțumesc” spus din inimă face ca lucrurile să conteze…

 

9 thoughts on “…Când reușești să schimbi în bine părerea cuiva

  1. Lorraine

    I read a lot of interesting content here.
    Probably you spend a lot of time writing, i know how to save you a
    lot of work, there is an online tool that creates readable,
    SEO friendly posts in seconds, just type in google –
    laranitas free content source

  2. Thelma

    It was hard to find your blog in google search results.
    I found it on 21 place, you should build some quality backlinks , it will help
    you to get more visitors. I know how to help you,
    just search in google – k2 seo tricks

  3. Cezara Post author

    Aww, mulțumesc frumos!

    Iar legat de P.S., într-o vreme era scris mare pe cel de-al patrulea panou din meniu asta, dar acum, fiind promoția de primăvară, avem altceva acolo. Da’ să știi că era o perioadă în care focusul era fix pe mesajul ăsta. Nu-i târziu nici de-acuma-ncolo, totuși 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *