Clienții noștri sunt mai faini ca ai lor

Asta pentru că ai noștri clienți au simțul umorului, iar asta spune multe.

Noi scriem numele pe pahare. De ce o facem, am să explic mai încolo. Cert e că, atunci când ai clienții potriviți și se întâmplă ca pe tura de lucru să fie niște oameni năstrușnici, atunci rezultatul acestei ecuații este unul cum nu se poate mai fain. E bine să ne mai și înveselim ziua cu lucruri mărunte, chiar puerile, dar care te fac să zâmbești.

Într-una din seri au venit doi clienți și au comandat un Venti Cappuccino și un Venti Latte. Când au fost întrebați la casa de marcat ce nume să fie scrise pe pahare…photo 1

În ultima vreme au început să vină un grup de domni care își iau aceleași băuturi: Caramel Macchiato. Mi-s tare dragi, pentru că de fiecare dată ne provoacă să le găsim și să le scriem pe pahar numai nume complicate, neobișnuite sau care nu sunt atât de uzuale. De băieți sau de fete! Nu vin zilnic, cam o dată pe săptămână, dar și când vin ne creează o stare de bună-dispoziție ce durează toată ziua.

Un alt exemplu, de aseară de această dată, e legat de o clientă ce și-a comandat un Tall Latte. I s-a cerut numele la casă, dar nu a vrut să ni-l dea. Mi-am asumat un risc destul de mare, dar cu bună intenție, fiindcă fata părea supărată. I-am scris pe pahar exact ce i-a răspuns ea partenerului ce i-a cerut numele.  Am făcut-o să zâmbească și să nu mai fie așa morocănosă.photo 2

Îmi pare rău, doar, că nu putem fi mereu pe fază și să imortalizăm momentele astea, toate lucrurile amuzante scrise pe pahare sau toate desenele ori toate dedicațiile drăguțe. Asta și pentru noi, ca amintiri, dar mai ales să poată să vadă și alții ce oameni faini avem noi și ce e atât de special la Starbucks (pe lângă cafea).

Pentru mine, personal, astea sunt câteva din lucrurile pentru care merg cu drag la serviciu. Plus că am în tolbă povești cu nemiluita legate de clienți, povești foarte, foarte faine.

Legat, oarecum, de ce am povestit până acum, am dat peste o chestie tare drăguță ce au făcut-o cei din State de la Starbucks. Au creat o colecție de Thank You cards ce pot fi trimise online de clienți către barista lor preferați, în semn de mulțumire că le fac ziua frumoasă. Ideea a fost implementată ca urmare a multor cereri trimise în acest scop pe MyStarbucksIdea.com . Nu fac vreo aluzie, doar vreau să arăt că de cele mai multe ori un simplu „Mulțumesc” poate lumina întreaga zi. Indiferent de ce parte a „baricadei” s-ar afla cel ce îl oferă.

2 thoughts on “Clienții noștri sunt mai faini ca ai lor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *